Neviete zaspať? V noci sa často budíte a „dospávate to“ ráno?

1.      Zbavte sa svetla v spálni

Eliminujte pouličné, a iné svetlá. Zatemnite okná! Pre dosiahnutie úplnej tmy môžete použiť napr. aj masku na oči. Zrakový nerv, riadiaci biologické hodiny zaznamenáva každý svetelný vnem, a to aj cez zavreté oči. Vyšle signál do mozgu, ktorý Vás začne pripravovať na prebudenie sa. Ostrému svetlu počas noci sa vyhnite aj vtedy, keď musíte ísť na WC. Sviečka, alebo iné jemné svetielko na cestu stačí.
 spící muž
 
2.      V posteli nepracujte

Ľudia často sledujú „TV“ a pracujú na „PC“ priamo z postele. Je to však chyba! Mozog stimulujúcu činnosť, ukončite najmenej jednu hodinu pred spaním. Posteľ
je miesto odpočinku, ktoré si vyhraďte výlučne na spánok a oddych. Večer si radšej niečo prečítajte pri jemnom osvetlení (ľahký žáner, nič rozrušujúce). Pomôcť môže
aj horúca sprcha, masáž od partnera, meditácia, „chill out“ hudba…

3.      Ľahnite si a vstaňte približne v rovnakom čase

Spánkový rytmus by mal byť pravidelný, a to počas pracovného týždňa, ako aj cez víkend.Telo Vám to vráti uľahčením zaspávania a ranného vstávania.

4.      Spálňu príliš nevykurujte

Najvhodnejšia teplota pre spánok sa pohybuje medzi 15 – 20 stupňami C (nemala by prekročiť 22 °C).Telo sa v noci ochladzuje. Už naše babičky spávali pod obrovskými perinami, plnenými husím perím, ktoré ich v zime zahriali. Nemali radiátory. Ani nevedeli, že práve chladnejšia miestnosť napodobňuje počas noci prirodzený pokles teploty v tele, a tak umožňuje kvalitný spánok.

5.      Použite štuple do uší

Rušia Vás v noci rôzne zvuky? Partner/partnerka chrápe? Zakúpte si štuple do uší! V lekárňach nájdete značkové, vysoko efektívne a za nízku cenu!

6.      Choďte spať skoro večer

Kým neexistovala v našich životoch elektrina chodili ľudia spávať chvíľu po západe slnka. Tak to dodnes robia naše zvieratká. Organizmus sa detoxikuje v čase medzi
23. – 1. hodinou v noci. Ak nespávate v tomto čase, toxíny sa z Vášho tela nevylučujú, ale ukladajú naspäť do pečene.

východ slunce v oblaích

7.      Zaobstarajte si originálny budík

Nepoužívajte hlasný budík, ktorý Vás zbytočne, nárazovo, vytrhne zo spánku! Investujte buď do slnečného, alebo hudobného budíka. Intenzita hudby (napr. spev vtákov) a svetla sa bude postupne zvyšovať. Tento efekt napodobňuje východ slnka.

Počas dňa pite dostatok vody a jedzte zeleninu. Doprajte si banán zmiešaný s mliekom.
Večer sa vo Vašom tele ľahšie vytvorí spánkový hormón.